Normal view MARC view

The Routledge handbook of Spanish language teaching : Metodologías, contextos y recursos para la enseñanza del español L2 / edited by Javier Muñoz-Basols, Elisa Gironzetti and Manel Lacorte

Contributor(s): Muñoz-Basols, Javier | Gironzetti, Elisa | Lacorte, ManelSeries: Routledge language handbooksPublisher: New York : Routledge, 2019Edition: 1 êdDescription: XXII, 702 p. : il. ; 25 cmISBN: 9780367580452 Subject(s): Español (Lengua) -- Estudio y enseñanza -- Alófonos | Lenguaje y lenguas -- Estudio y enseñanza | Lengua española
Contents:
Métodos y enfoques para la enseñanza / Graciela Vázquez y Manel Lacorte -- Autonomía y motivación / Jane Arnold -- Estilos y estrategias de aprendizaje / Ángela Pinilla-Herrera y Andrew D. Cohen -- Diseño, revisión y evaluación curricular / Susana Pastor Cesteros -- Planificación de unidades didácticas / Encina Alonso -- Análisis y diseño de materiales didácticos / Carlos de Pablos-Ortega -- Análisis y corrección de errores / Javier Muñoz-Basols y Sonia Bailini -- Evaluación / Marta Antón -- Adquisición y enseñanza de segundas lenguas / Eve Zyzik -- Dimensiones críticas en la enseñanza del español / Manel Lacorte y Encarna Atienza -- Comprensión lectora / Victoria Rodrigo -- Expresión escrita / Daniel Cassany -- Comprensión auditiva / Susana Martín Leralta -- Expresión oral / Javier Muñoz-Basols y Elisa Gironzetti -- Gramática pedagógica / Teresa Bordón -- Vocabulario / Anna Rufat y Francisco Jiménez Calderón-- Cultura e interculturalidad / Jorge Jiménez-Ramírez -- Lingüística cognitiva / Alejandro Castañeda Castro -- Fonología y fonética / Rajiv Rao -- Morfología / Paul D. Toth -- Sintaxis / José J. Gómez Asencio -- Semántica / Iraide Ibarretxe-Antuñano -- Pragmática / Dale A. Koike y Lynn Pearson -- Sociolingüística / Manuel Díaz-Campos y Valentyna Filimonova -- Dialectología / Francisco Moreno-Fernández -- Lexicografía / Lirian Astrid Ciro -- Bilingüismo y multilingüismo / Jasone Cenoz y Elizabet Arocena -- Lenguas en contacto / Kimberly Geeslin y Travis Evans-Sago -- Hablantes de herencia / Flavia Belpoliti y Elisa Gironzetti -- Inmigración y enseñanza a adultos / Félix Villalba Martínez -- Aprendizaje-servicio y aprendizaje comunitario / Darcy W. Lear y Annie R. Abbott -- Aprendizaje por contenidos e inmersión lingüística / Carol A. Klee -- Programas de estudios en el extranjero / Barbara A. Lafford y Casilde A. Isabelli-- Español para las profesiones / Lourdes Sánchez-López -- Contextos virtuales para el aprendizaje / Pilar Munday -- Tecnologías educativas / Esperanza Román-Mendoza -- Medios audiovisuales / Carmen Herrero -- Gamificación / Joan-Tomàs Pujolà y Francisco José Herrera Jiménez -- Corpus y bases de datos / Giovanni Parodi y Gina Burdiles -- Traducción pedagógica / Ángeles Carreres y María Noriega-Sánchez -- Literatura / Agustín Reyes-Torres -- Investigación en acción / Carmen Ramos Méndez y Núria Sánchez-Quintana -- Profesores no nativos / Amy S. Thompson y Jhon A. Cuesta Medina -- Desarrollo profesional / Elena Verdía
Summary: The Routledge Handbook of Spanish Language Teaching: metodologías, contextos y recursos para la enseñanza del español L2 provides a comprehensive, state-of-the-art account of the main methodologies, contexts and resources in Spanish Language Teaching (SLT), a field that has experienced significant growth world-wide in recent decades and has consolidated as an autonomous discipline within Applied Linguistics. Written entirely in Spanish, the volume is the first handbook on Spanish Language Teaching to connect theories on language teaching with methodological and practical aspects from an international perspective. It brings together the most recent research and offers a broad, multifaceted view of the discipline. Features include: -Forty-four chapters offering an interdisciplinary overview of SLT written by over sixty renowned experts from around the world; -Five broad sections that combine theoretical and practical components: Methodology; Language Skills; Formal and Grammatical Aspects; Sociocultural Aspects; and Tools and Resources; -In-depth reflections on the practical aspects of Hispanic Linguistics and Spanish Language Teaching to further engage with new theoretical ideas and to understand how to tackle classroom-related matters; -A consistent inner structure for each chapter with theoretical aspects, methodological guidelines, practical considerations, and valuable references for further reading; -An array of teaching techniques, reflection questions, language samples, design of activities, and methodological guidelines throughout the volume. The Routledge Handbook of Spanish Language Teaching contributes to enriching the field by being an essential reference work and study material for specialists, researchers, language practitioners, and current and future educators. The book will be equally useful for people interested in curriculum design and graduate students willing to acquire a complete and up-to-date view of the field with immediate applicability to the teaching of the language.
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Item type Current location Collection Call number Status Date due Barcode Course reserves
Libro Libro Biblioteca Universidad Europea del Atlántico
Fondo General
No ficción 81'243 ROU Available 4311

Adquisición de segundas lenguas


Bibliografía. Índices

Métodos y enfoques para la enseñanza / Graciela Vázquez y Manel Lacorte -- Autonomía y motivación / Jane Arnold -- Estilos y estrategias de aprendizaje / Ángela Pinilla-Herrera y Andrew D. Cohen -- Diseño, revisión y evaluación curricular / Susana Pastor Cesteros -- Planificación de unidades didácticas / Encina Alonso -- Análisis y diseño de materiales didácticos / Carlos de Pablos-Ortega -- Análisis y corrección de errores / Javier Muñoz-Basols y Sonia Bailini -- Evaluación / Marta Antón -- Adquisición y enseñanza de segundas lenguas / Eve Zyzik -- Dimensiones críticas en la enseñanza del español / Manel Lacorte y Encarna Atienza -- Comprensión lectora / Victoria Rodrigo -- Expresión escrita / Daniel Cassany -- Comprensión auditiva / Susana Martín Leralta -- Expresión oral / Javier Muñoz-Basols y Elisa Gironzetti -- Gramática pedagógica / Teresa Bordón -- Vocabulario / Anna Rufat y Francisco Jiménez Calderón-- Cultura e interculturalidad / Jorge Jiménez-Ramírez -- Lingüística cognitiva / Alejandro Castañeda Castro -- Fonología y fonética / Rajiv Rao -- Morfología / Paul D. Toth -- Sintaxis / José J. Gómez Asencio -- Semántica / Iraide Ibarretxe-Antuñano -- Pragmática / Dale A. Koike y Lynn Pearson -- Sociolingüística / Manuel Díaz-Campos y Valentyna Filimonova -- Dialectología / Francisco Moreno-Fernández -- Lexicografía / Lirian Astrid Ciro -- Bilingüismo y multilingüismo / Jasone Cenoz y Elizabet Arocena -- Lenguas en contacto / Kimberly Geeslin y Travis Evans-Sago -- Hablantes de herencia / Flavia Belpoliti y Elisa Gironzetti -- Inmigración y enseñanza a adultos / Félix Villalba Martínez -- Aprendizaje-servicio y aprendizaje comunitario / Darcy W. Lear y Annie R. Abbott -- Aprendizaje por contenidos e inmersión lingüística / Carol A. Klee -- Programas de estudios en el extranjero / Barbara A. Lafford y Casilde A. Isabelli-- Español para las profesiones / Lourdes Sánchez-López -- Contextos virtuales para el aprendizaje / Pilar Munday -- Tecnologías educativas / Esperanza Román-Mendoza -- Medios audiovisuales / Carmen Herrero -- Gamificación / Joan-Tomàs Pujolà y Francisco José Herrera Jiménez -- Corpus y bases de datos / Giovanni Parodi y Gina Burdiles -- Traducción pedagógica / Ángeles Carreres y María Noriega-Sánchez -- Literatura / Agustín Reyes-Torres -- Investigación en acción / Carmen Ramos Méndez y Núria Sánchez-Quintana -- Profesores no nativos / Amy S. Thompson y Jhon A. Cuesta Medina -- Desarrollo profesional / Elena Verdía

The Routledge Handbook of Spanish Language Teaching: metodologías, contextos y recursos para la enseñanza del español L2 provides a comprehensive, state-of-the-art account of the main methodologies, contexts and resources in Spanish Language Teaching (SLT), a field that has experienced significant growth world-wide in recent decades and has consolidated as an autonomous discipline within Applied Linguistics.
Written entirely in Spanish, the volume is the first handbook on Spanish Language Teaching to connect theories on language teaching with methodological and practical aspects from an international perspective. It brings together the most recent research and offers a broad, multifaceted view of the discipline.
Features include:
-Forty-four chapters offering an interdisciplinary overview of SLT written by over sixty renowned experts from around the world;
-Five broad sections that combine theoretical and practical components: Methodology; Language Skills; Formal and Grammatical Aspects; Sociocultural Aspects; and Tools and Resources;
-In-depth reflections on the practical aspects of Hispanic Linguistics and Spanish Language Teaching to further engage with new theoretical ideas and to understand how to tackle classroom-related matters;
-A consistent inner structure for each chapter with theoretical aspects, methodological guidelines, practical considerations, and valuable references for further reading;
-An array of teaching techniques, reflection questions, language samples, design of activities, and methodological guidelines throughout the volume.
The Routledge Handbook of Spanish Language Teaching contributes to enriching the field by being an essential reference work and study material for specialists, researchers, language practitioners, and current and future educators. The book will be equally useful for people interested in curriculum design and graduate students willing to acquire a complete and up-to-date view of the field with immediate applicability to the teaching of the language.

Servicio de Biblioteca de la Universidad Europea del Atlantico | biblioteca@uneatlantico.es | Tlf: 942 244 244 Ext. 5020